Ahad, 4 Mac 2012

AKU DAN SHAKLEE..


Sedar tak sedar saya dah guna BREASTFEEDING SET ni dah dua (2) bulan lebih..anak kedua saya sekarang dah umur 5 bulan lebih..alangkah baiknya saya mengenali Shaklee dari sebelum saya kahwin..sebab memang saya sangat sesuai dengan produk ni..tapi memang saya sangat bersyukur ditemukan Allah dengan Shaklee. Lambat atau cepat jumpa Shaklee itu saya serahkan kepada Allah, Dia adalah sebaik-baik Perancang yang merencanakan hidup kita. Tapi apa yang pasti tetap pasti.. yang pastinya saya dah consume SET 3M.
Januari 2012, saya consume set 3M..ini la set 3M saya:


Aduhai, sangatla berpuas hati...syukur sangat.

1)            Set ni memang tak buat badan saya panas.
Saya penah alami makan ubat doctor yang memang panas badan time dalam pantang anak pertama dulu (Haziq)..nape tak amik jamu??? Jamu la yang saya paling takut..saya sgt tak susuai dengan jamu, badan akan jadi panas sgt dan malam-malam keje berkipas, tak selesa langsung..dari zaman kat university lagi saya dah amalkan jamu utk ubat period pain tapi tak berkesan, panas badan lagi adela..lain orang lain reaksi terhadap jamu. Saya tak cakap jamu ni semuanya tak bagus ye..ada yg ok..:) Saya tak nafikan jamu memang sesuai kat setengah2 org, tapi tidak kepada saya. So, dah takut dgn jamu, try la saya ni ubat doctor, amik kat klinik, saya pantang kat Aloq Staq, so amikla kat Klinik M. Bayangkan, saya kencing dua kali je sehari. Minum air byk tapi kencing dua kali je...memang panas..

Anak kedua (Amni) ni saya tak makan ubat pape sepanjang dalam pantang..sebab saya masih tercari-cari ubat ape yang sesuai utk saya sebelum bersalin..tak sempat dpt produk bersalin, baby dah kuar dulu..awal 28 hari dari due date..so, time pantang tak de makan ubat..letih gak la. Sbb layan si abang dgn baby lagi time tu..nasib baik mak ade tolong-tolong...Kawan-kawan banyak komplen pasal ubat-ubat time dalam pantang yg diorang guna tapi tak sesuai..tak abes pun mkn set tu, dah tinggal dah.dah la mahal dah tu tak berkesan..datangkan masalah kat baby lagi adela, ada yang kembung, sakit perut memanjang. Sampila saya jumpa produk Shaklee ni. Time tu  Amni dah 3 bulan lebih.

2)            Shaklee sangat sesuai dengan Amni..

Alhamdulillah, anak saya sampai hari ni sesuai dengan Shaklee..dengan izin Allah, sejak amalkan set 3M ni Amni langsung tak pernah kena demam lagi..Cuma Amni kena campak awal Februari, 2012..sebab berjangkit dengan Abang Haziq.tak boleh nak pisahkan Haziq dan Amni sebab dua beradik mesti selalu jumpa. Haziq pun rajin dekat-dekat dgn Amni. Tu pun saya syukur sbb Amni demam yang biasa2, cuma demam 2 ½ hari..bila Amni demam, saya ambil Vitamin C dengan Nutriferon. Lepas-lepas tu dah sihat dengan izin Allah of course. Bila demam dah ok, saya lega sangat, cuma tunggu kudis2 campak tu hilang..

3)            Shaklee sangat sesuai dengan bajet saya.
 Alhamdulillah, saya tak de la banyak duit sangat atau tak de duit sangat..saya ni biasa2 je, hidup saya sederhana..tapi syukur saya masih boleh mendapat manfaat dan kebaikan dari Shaklee ni..Produk Shaklee ni tahan 3-4 bulan..sangat berbaloi. Kalau dibahagi, setiap bulan kita memang spent small amount of money je utk supplements ni.. lebih baik spent dekat supplement drpd spend kat tempat lain.

4)            EBM berkualiti.
Saya puas hati dengan set 3M yang saya ambil ni. Susu saya jadi kuning kehijauan, anak saya cepat kenyang...kenapa kuning kehijauan? Hmmm sebabnya effect dari vitamin yg saya ambil la. So, susu saya berkualiti dari susu ibu tanpa pengambilan vitamin..pastu yang paling penting saya cepat rasa bengkak susu. Sesi mengepam pun meningkatla, so dapatla buat stok EBM banyak..time dalam pantang dulu mana ada banyak stok EBM, dapat kumpul 45oz je sepanjang pantang..sejak amalkan set 3M ni, Alhamdulillah saya dapat buat stok..cumanya saya ni malas skit nak pam, tak serajin ibu ibu yg lain la..heheh..tapi saya tak pernah skip pam dekat ofis..kat ofis saje 3 kali saya pam..Cuma malas datang time kat rumahla, malas bangun malam utk pam.

Bengkak susu paling mengujakan saya. Saya ni bukanla jenis orang yang banyak susu...sebelum dengan Shaklee dulu, baby saya nangis sbb tak puas..susu tak cukup, tapi saya tetap breastfeed gak Amni, selalu berdoa supaya susu cepat penuh balik. Tapi alhamdulillah sejak makan set ni, saya takde masalah lagi..malah sampai sakit sakit belakang time bengkak susu tu... kalau lambat pam (2 jam), cik B akan jadi keras cam batu..itula penangan set 3M ni..

Utk my beloved son Haziq, saya bagi dia ni:



Set ni utk keperluan diet harian Haziq. Haziq ni suka memilih makanan skit..adanya Meal Shakes, lega hati ummi, tapi nasi tetap kena makan ye walaupun dia ada supplement lengkap dgn 19 vitamin dan galian..sangat sedap..kalau minum, takde stop kejap, sekali sedut, 3minit abes satu botol susu dia.

Omega Guard utk perkembangan otak. semoga anak ummi bijak sbb Omega ni minyak ikan yg terbaik..mengandungi DHA, ALA dan byk lg. juga utk dewasa. ummi selalu makan utk kesihatan kardiovaskular dan otak. utk sesiapa yg nak kurus pun elok..

Vita-c utk sistem pertahanan badan Haziq, supaya demam susah datang..masukkan dalam susu, sbb dia tak suka rasa vita-c..yela, memang tak macam supplement yg lain sbb produk Shaklee ni diperbuat dr bahan semulajadi without added taste and color..sebulan sekali ummi bagi Haziq Nutriferon, juga utk sistem immunisasi dia agar kuat menghadapi serangan musuh utama ialah demam, selsema dan batuk...  

oh ye..ini Nutriferon. dalam bentuk sachet.

Okla setakat ini dulu perkongsian sihat dari saya..next time saya akan share good info lagi berkaitan dengan Shaklee. akhir kata, jom berubah demi kesihatan kita. berubah dengan memilih supplement dalam diet harian kita...

salam sayang.. 


Utk maklumat lanjut tentang shaklee's product, kindly PM me or sms or call @ 012-6618052. saya juga sediakan Trial Pack utk breastfeeding set serendah RM80..

Tiada ulasan: