Ahad, 3 Jun 2012

kenapa supplement sangat penting untuk ibu menyusu???

Assalamualaikum....salam sejahtera..

Mesti ramai nak tahu kan kenapa kita patut ambil supplement, nak2 lagi untuk tujuan breastfeeding... ramai pendapat ibu2 kat luar sana yang tak menyokong langsung supplement ni sebab diorg kata walaupun aku tak ambil supplement, susu tetap meriah jugak, dapat jugak breastfeed anak sampai 2 tahun, siap sampai 3 tahun lagi, ok je!!!

memang secara luaran org tu kita nampak ok, susu banyak..tapi,
adakah susu tu mempunyai khasiat yg lengkap??
boleh ke kita katakan ianya lengkap?
okla, dalam sehari, si ibu memang makan makanan yg seimbang, mkn sayur, buah, serat. semua makanan yg baik2 si ibu mkn demi anak. 
tapi harus diingat juga, makanan yg kita mkn tu semuanya fresh ke?petik kat belakang rumah okla, mmg kita tau sayur, buah tu mmg free from racun serangga.

lps tu, cara masak plak mcm mana? tahukah anda, makanan yg dimasak dgn suhu yg tinggi boleh merosakkan segala zat dan nutrisi dalam mknan tersebut..

so, berapa lengkap sangat penggambilan makanan berzat dan seimbang yang kita ambil sehari? makanan tu semua akan disalurkan kepada bayi kita melalui susu ibu.

saya tak nafikan susu ibu sahaja memang makanan terbaik buat si manja kita sebab dia adalah kurniaan tak ternilai oleh Allah tapi takkan kita tak nak menambah nilai susu yg Allah kurniakan utk kita kaum2 ibu ni?? supplement ni sebenarnya utk manfaat si anak dan si ibu. segala nutrien si ibu disalurkan untuk anak, so ibu dapat apa je??

si ibu mula la kurus, tak bermaya, letih murung, stress, pergi kerja pun nak tak nak je. nak pulak tak sempat pam sbb bz memanjang, lagi stress.



so, supplement2 ni la yg membantu. membuatkan anda terasa segar, bertenaga,  supplement ni juga membantu badan kita berfungsi dengan baik, tak stress(ade ke supplement tak bagi stress??? ade, vit b complex ye!!)..bila badan berfungsi dgn baik, production susu akan berjalan lancar, bila kita tenang, hepi, akan buatkan susu bertambah meriah.



dan of coz Shaklee ada specific supplement berfungsi sebagai milk booster/penggalak susu iaitu alfalfa dan konsep supply vs demand memang tetap kena amalkan..

so, fikir-fikirkan. kita sekarang bukan lagi hidup di zaman 80/90an dulu, sekarang semuanya begerak pantas, perkembangan fizikal dam mental anak kita pun berbeza dengan zaman kita dahulu.

ibu sekarang pun berbeza dgn dulu2..hampir semuanya bekerja, so cabaran breastfeeding di zaman sekarang ni sangat mencabar.

dulu ibu2 24jam dgn baby, so masalah susu merudum2 ni takde. sekarang, ibu2 bekerja, stress level dah tinggi, semua goes up side down. sebab itula pentingnya supplement ni..

kita kena la berbelanja sikit, tapi bukan la satu perbelanjaan besar. kita beli benda lain boleh, takkan nak beli supplement tak boleh, semuanya utk kita, penat2 keje, rewardkan diri kita dgn benda yg mendatangkan kebaikan kpd kita sekeluarga..kesihatan ini tak de nilainya..bila kita dah sakit baru kita tau betapa bernilainya kesihatan kpd kita.. :))

Bagi sesiapa yg berminat, boleh dapatkan trial pack utk breastfeeding set ini utk kegunaan sebulan.

ok, senyum2 selalu..beri yg terbaik utk anda barulah anda dapat memberi kebaikan kepada semua..








1 ulasan: