Selasa, 11 September 2012

BERPANTANG:Shaklee lebih baik berbanding Jamu

ASSALAMUALAIKUM...

Teringat zaman pantang saya haritu, tahun lepas..adoi..memang seksa, makan kena control, jalan kena control..makan tu yang tak tahan tu..asyik makan ikan je..ayam tak boleh makan sebab takut gatal2 kat tempat jahit tu..saya pun tak makan la, lepas 2 minggu camtu baru makan sebab luka semua dah baik, saya bersalin normal..cepat la lega jahitan tu..yg bersalin ceaser tak taula, no komen saya sbb lain mak, lain pantangnye.ade kawan saya asyik telan air gamat berbotol2 sebab nak sembuh luka.ye tak?? tapi pape pun saya memang tak ikut cakap doktor..doktor memang bg semua benda boleh makan, diorang tak percaya pantang2 ni..saya lagi percaya mak saya yg sekolah tak abis tu, lagipun kalau saya bedal semua, badan saya rasa tak sedap. kita tau la badan kita kan. time pantang je, bukan selama-lamanya tak boleh makan..tapi saya tak minum ais walaupun Amni dah setahun...

saya tak suka jamu sebab saya tak sesuai makan jamu, panas badan, lagipun nak breastfeed. so saya tak prefer jamu. utk berjaya dlm breastfeeding, kita kena elakkan benda2 panas cam jamu, ais, minuman bercafein,.



dlm set ni ade 
Vita-Lea (multivitamin)
B Complex
Vita C
Zinc

Vita-Lea (Multivitamin)
Fungsi-fungsi:
Penambah Tenaga Segera>>memberi tenaga, melegakan keletihan dan lesu, menguatkan memori
Pelengkap Nutrisi>>mengandungi 30 nutrisi lengkap harian. kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting disebabkan amalan pemakanan tak seimbang semasa berpantang.
Elemen penting pada Sel Tubuh>>menyediakan asas nutrisi, pertumbuhan sel baru, otot, kulit, kuku, hormon
Metabolisma>>sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.

B-Complex
Fungsi-fungsi:
Menukar makanan kpd Tenaga>>-membantu proses penghadaman,menukar lemak, karbo dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan lesu.
Melawan Tekanan>>memastikan kesihatan fungsi saraf, meredakan sakit kepala, kemurungan dan iinsomnia.
Rambut beruban/gugur>>memabiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban.
Detoksifikasi>> meredakan alahan
Mencegah anemia(kekurangan sel darah merah)>>membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, mencegah sakit kepala, pening, letih, migrain, muntah2.

Vita C
Fungsi-fungsi:
Membentuk Kolagen>> mengembalikan semula keanjalan kulit kita setelah melahirkan baby.
Sistem Imun>>meningkatkan sistem imunisasi kita, jika ibu yg menyusukan anak, Vita C juga berguna utk menguatkan sistem imun baby dan sukar demam
Mencantikkan Kulit>> kulit nampak lebih cerah, melambatkan penuaan, menyekat pembentukan pigment. Pigment penyebab utama terjadinya jeragat.
Mengekalkan Kolestrol Sihat>> mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, skurvi
Memperbaiki Simtom pendarahan>> mengurangkan gusi berdarah, luka lambat sembuh, kulit kering, kusam,kasar

Zinc
Fungsi-fungsi:
Sembuh Luka>>mempercepat penyembuhan luka dalaman dan luaran akibat pembedahan, memperbaiki alergi, bintik kulit.
Ovulasi Wanita>>membantu pengucupan uterus dan mengembalikan daya ketahanannya
Penyakit Diabetis>>membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin.
Mengakttifkan 200 jenis enzim>>penting utk memelihara metabolisma pada gigi dan pertumbuhan fizikal remaja.

TESTIMONI



waaa...best kan, dalam pantang kan tak cukup darah la, letih la, sakit pinggang la, sakit urat la, insyaallah, dengan Shaklee mesti best. takde panas badan, breastfeed pun senang, susu pun mesti tak malu2 keluar sebab badan ibu cergas, bertenaga, hepi..ingat, jgn stress2, boleh merencatkan pengeluaran susu nanti yang paling penting, kalau anak kita kena demam kuning pun kita boleh mkn vitamin Shaklee ni..tak de side effect malah membantu mengurangkan demam kuning...ok selamat berpantang

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. 




1 ulasan:

THE AUTHOR berkata...

Info yag menarik juga..
Ubat gamat dan ikan haruan selalunya aku dengar popular kalau operate ini...