Khamis, 11 Oktober 2012

Yes!!!! saya jamin badan anda memang kekurangan kalsium

Assalamualaikum..

Kenapa saya yakin sgt???? cuba teka!!! sebab org dewasa memerlukan 1000mg Kalsium dlm diet harian..anda minum susu tak? berapa gelas sehari? baca tak label ataupun maklumat nutrisi susu yg anda ambil tu???? rasanya kalau anda ambil makanan yg mempunyai sumber kalsium selain susu still tak dpt penuhi keperluan kalsium harian anda. setuju tak??? boleh tapi dr pg smpai ke mlm asyik mkn makanan yg tinggi kalsium jela..heheh..susahkan?

saya mmg suka Ostematrix (Kalsium) Shaklee ni sebabnya:

1) of course sakit belakang dgn sakit pinggang saya hilang
2) dilengkapi dengan Vitamin D, magnesium, zinc, cooper, boron semua ade
-Vitamin D sgt penting dan perlu ade bersama2 kalsium sbb utk penyerapan kalsium yg berkesan dlm badan kita.cepat ia diserap, cepatla bertindakbalas..
3) sangat mudah ditelan. sebiji mengandungi 250mg kalsium (so anda kena amik 4bj sehari).

Ostematrix/Kalsium
Testimoni:Mother in Law sis ni sakit Arthritis dan sakit lutut.


Tanda-Tanda Kekurangan Kalsium

Kekejangan atau cramp otot
sukar/susah nak tidur
Perasaan berdebar2
Eczema-penyakit kulit
Rapuh kuku
Sakit Sendi
Tekanan darah tinggi
Gigi reput
Paras Kolestrol tinggi
Kebas-kebas kaki dan tangan
Rheumatiod arthritis
Rickets


Lagi Tanda-Tanda Kekurangan Kalsium


Otot & Saraf
Kebas dan rasa yang mencucuk keliling mulut, jari-jari tangan dan kaki.
Kejang otot
Wheezing(pernafasan berdehit)
Susah menelan
Suara berubah akibat laryngospasm

Saraf
Mudah marah, terjejas keupayaan intelektual, kemurungan, dan perubahan personaliti
Letih
Sawan
Lain-lain pergerakan yang tidak terkawal

Jantung
Sesak nafas
Tanda-tanda lemah jantung...cepat penat

Kulit
Rambut kasar
kuku rapuh
Psoriasis (sakit kulit)
Kulit kering


So, pilihla sumber kalsium yg baik macam saya!! saya pilih Ostematrix ni..Supplement wajib utk saya sepanjang hayat..ewaahhh!!! 

Sila call/sms 012-6618052 atau email ke nuramni22@yahoo.com