Ahad, 7 Julai 2013

Panduan untuk Hamil Selepas Usia 35 Tahun

Assalamualaikum semua...

Syukur kita dikurniakan nikmat paling besar dalam hidup iaitu nikmat kita masih dapat bernafas di bumi Allah ini...apa pun yg kita ada pada hari ini sentiasa kita harus bersyukur supaya allah menggandakan nikmatnya kepada kita. 

Nak kongsi tips harini. Tips bagi yang nak mendapatkan anak selepas umur menjangkaui 35 tahun. ada drpd kita yg umur 40 tahun senang je dapat anak, memang tak dapat dinafikan ada sesetengahnya macamtu. itula rezeki namanya. ataupun org tu ada amalkan sesuatu petua, mana kita tau kan???



Bila cakap pasal susah nak hamil, ia mesti la berkait rapat dgn badan kita. kalau ada masalah, mesti masalahnya berpunca dari badan kita. apa pun yg pasti badan kita ni semakin hari semakin menyusut. menyusut tu saya maksudkan di sini yelah kandungan nutrisi dalam badan kita. dalam dunia ni ada ke sesuatu benda yg makin lama makin berharga..ada, emas, hartanah dsb. tp bukan badan kita, badan kita semakin lama, semakin tua, dulu tegang, sekarang tak lagi, dulu kuat, sekarang dah semput, dulu tegap, sekarang dah bongkok. kenapa dulu lain sekarang lain?? ini semua tentang nutrisi. kalau kita ambil supplement, seolah2 kita melambatkan proses tua menjengah kita.

sama juga degan konsep kesuburan. ada yg cuba nak dapatkan anak kedua tapi tak dpt2. apatah lagi untuk akak2 abg2 kita yg berusia 35 tahun ke atas. masalah kesuburan memang faktor utama utk mendapatkan anak. 

antara faktor2 yg menjejaskan kesuburan kita ialah:

-tabiat pemakanan;
-pengambilan ubat-ubatan (Shaklee bkn ubat ye, ia supplement);
-pendedahan terhadap bahan2 kimia;
-baka/genetik;
-berat badan berlebihan utk lelaki dan wanita;
-wanita:haid tidak teratur dan ketidakseimbangan hormon mengganggu kualiti telur yg bakal dihasilkan.

Cara untuk mengatasi masalah ini dgn mengelakkan/menjauhkan diri dari faktor2 yg saya bgtau kat atas atas tadi dan mengamalkan pengambilan supplement untuk memaksimakan kesihatan kita.

Set kesuburan ni memang mendapat tempat di hati pengamal2 Shaklee. alhamdulillah setakat ni dah ramai berpuas hati dengan pengambilan supplement untuk membantu suami isteri di luar sana.



Refer sini untuk testimoni ye:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=537050533023742

Shaklee bagus untuk stabilkan hormon dan haid tak teratur dgn pengambilan GLA:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=533012063427589

Cadangan untuk wanita: ESP + GLA + B Complex
Cadangan untuk lelaki: ESP + Vita E + Zinc

Kenapa saya suka suggest ESP?? sebab ESP ni ialah protein. protein diperlukan utk memperbaharui sel2 kita. sel2 kita perlukan protein untuk sihat. badan kita terdiri dari berjuta-juta dan trillion sel2. kalau sel sihat, badan pun sihatla. ini saya suggest tapi terpulang pada bajet masing2 jugak. kalau ada byk bajet, apa salahnya, bkn utk org lain, untuk kita jugak.

panjangnye entri ni, saya cut di sini dahulu ye, ada pape pertanyaan, call/sms saya di 012-6618052 tau..takpun PM saya di FB Siti Rahmah Ibrahim.


1 ulasan:

QasehnyaRania berkata...

thanks kak share ni
harap membantu