Jumaat, 6 Julai 2012

DAH, JANGAN RAGU-RAGU LAGI YE, SHAKLEE NI SEMSTINYA HALAL...DIIKTIRAF JAKIM YE!!!!!

Assalamualaikum....

hi, salam Halal untuk anda, hehehe...camne tu salam halal??? salam 1 Malaysia penah jugak dengar, kalau salam Halal ni, kat Blog Amni Haziq je ade, special sikit sebab pagi nan indah ni nak story pasal betapa halalnya Shaklee ni, sebab tu saya yakin 100% dengan Shaklee..

memang kita tau di Malaysia ni Halal Jakim sahaja yg diiktiraf sebab Jakim ini satu badan yang ditugaskan untuk memantau produk halal di Malaysia. dekat oversea pun ada badan-badan tertentu di negara diorang yang ditugaskan untuk mengawal selia produk halal ni..

ini saya copy paste dari website Jakim. ini pekeliling oleh jakim sendiri, ini salah satu objektif Jakim dalam memberi pengiktirafan sijil halal kepada Shaklee. maklumat lanjut boleh rujuk di link ni

3.  Objektif pengiktirafan  ini adalah memastikan badan pensijilan  halal tersebut
melaksanakan tanggungjawab  dengan melakukan pensijilan halal dan pemantauan ke
atas produk-produk  yang dihasilkan di negara berkenaan. Untuk tujuan ini, badan
pensijilan halal di negara pengeluar  produk berkenaan  telah diberi pengiktirafan
berdasarkan  syarat-syarat yang telah ditetapkan  oleh JAKIM.


ok, ni website Halal Portal Jakim..siap iktiraf Shaklee Halal lagi..memang dia tak sebut pun Shaklee tapi ini la logo Halal Shaklee..kalau nak cek betul ke ni logo Shaklee, boleh refer entry saya yg first skali dalam tajuk Shaklee Halal ni..





Lega hati saya dapat buat post ni, untuk mengelakkan kekeliruan umat islam...yela, kita sebagai seorang muslim mesti la pilih yang halal. Allah kata kalau kita makan dari sumber yg haram dan daging-daging kita yg tumbuh dari hasil yang haram itu maka neraka lah jawabnya, nauzubillahi min zalik....

ok see yaaa...byee..

1 ulasan:

Cikrosecute berkata...

Alhamdulillah halal...